Hana Kimi Kore, Tayvan ve Japon Versiyonları

Hana Kimi (uzun adıyla Hanazakari No Kimitachi E) çook uzun zaman önce okuduğum bir manga olduğu için hikayeyi çok ayrıntılarıyla hatırlamıyorum, bu yüzden her yeni çekilen versiyonunu manga ile değil, birbirleriyle karşılaştırabilirim ancak. Ama kısaca bahsetmem gerekirse, klişe öğelerle bezenmiş tipik bir shoujo manga işte. Bu kadar popüler olması ve kült kategorisine sokulmasının sebebi ise gender bender hikayelerini trend haline getirmesi olsa gerek (yoksa bu kılık değiştirme olayı ilk Hana Kimi ile başlamadı). Ayrıca çok bariz bir komedi unsuru da var ki 150 küsür bölümlük mangayı hemencecik okuyup çok da keyif almamızın sebebi bu olsa gerek.

Konusu ise, yüksek atlama şampiyonu Sano'yu idolü haline getirmiş esas kızımız Mizuki'nin erkek lisesine kılık değiştirerek girmesi. Elbette Sano'ya daha yakın olabilmek için. Ama burada o içimizi bayan bir stalker fangirl yok. Mizuki'nin amacı, sakatlığı (ve başka bir takım problemleri) yüzünden atlamayı bırakmış Sano'ya destek olmak. Bu okulda da bir sürü arkadaşa sahip oluyor, güzel anılar yaşıyor. Ama hemen hemen çoğu dizi uyarlamasında -özellikle yeni çekilen Kore versiyonunda- daha çok romantizm ve dramatizm vurgulanıyor.
Tayvan versiyon
2006'da ilk olarak Tayvan uyarlaması yapıldı Hana Kimi'nin. Etrafındaki erkeklerin Mizuki kızımızdan daha güzel olduğu tek versiyon sanırım. Ella Chen adeta ortaokullu bir oğlan çocuğunu canlandırmış. Çoğu zaman onun kız olduğunu unuttum ve gay ilişkileri konu alan bir drama izlediğim hissine kapıldım. Elbette cinsiyet kavramı benim için böyle sınırları olan bir şey değil ama hikayenin orjinalinde ana karakterimiz kılık değiştirmeye çalışan straight bir dişi işte. Üstelik Asyalıların ne kadar androjen olduğu düşünülürse Ella'yı oğlana benzetmek için bu kadar kasmaya gerek yokmuş. Komik olma adına sergilediği yapmacık mimikleri de ergen oğlan imajını hepten pekiştirdi. Burada izlemeye değer bir unsur vardı ki o da Jiro Wang. Ya bu adam niye karizmatik ve seksi olmak için bu kadar kasıyor kliplerinde, fotoğraf çekimlerinde falan? Çok tatlı bir şey aslında, keşke güçlü yanıyla oynasa -ki bu dizide kesinlikle öyle yapıyor. Her ne kadar dünyanın en iyi aktörü sayılmasa da dizide komedi faktörü bu arkadaş tarafından sağlanmış. Mizuki'nin kankası Nakatsu'yu canlandırıyor. Evet, sıkıntıdan atlamadığım bütün sahnelerde bu karakter için üzüldüm, ağladım, yas tuttum falan... Her zamanki aşk üçgenlerinde platonik takılan zavallı tiplere ne kadar haksız edildiği konusundaki nutkumu atmayacağım, merak etme.
Japon versiyon
2007'de de Japon versiyonu geldi (geçen sene de tekrar çekmişler sanırım ama izlemedim). Normalde Japon dizilerini -özellikle romantik komediyse- çok başarılı bulmam ama açıkçasını söylemek gerekirse bence en iyi Hana Kimi bu oldu. Oguri Shun gibi hiç hazetmediğim birini esas oğlanı -hem de epey bir odun gibi- oynuyor olarak görmüş olsam da, karakter olarak pek sevdiğim Nakatsu'yu bu sefer pek de sempatik bulmasam da mangadaki o keyifli yatılı okul/spor/arkadaşlık vs temalarını iyi işlediklerini düşündüm. Bir de en önemli unsur olan ana karakteri bu sefer biraz oturtabilmişler. Kız olduğu bizlere çok belli ama saçma sapan "kawaii"leşme çabaları yok, gereksiz eziklenmeler yok... Onlara pek güzel uyum sağlıyor aslında. Bir de Hiro Mizushima faktörünü de unutmamak lazım tabii.
Kore versiyon
Şu sıralar sonlarına yaklaşan Kore versiyon To The Beautiful You'dan çok daha uzun bahsedeceğim galiba (güncelleme: bittikten sonra ayrı bir post yazdım şurada). Çünkü daha yeni izledim ve bir takım laflar hazırladım kendisine. Aslında oyuncuların hepsinin jilet gibi flower boys olması (ve esas kızımızın da Tayvan yapımındakine kıyasla daha düzgün bir tip olması), mekanın daha lüks görünmesi ve ayrıntıların daha üzerinde uğraşılmış havası vermesi ne yazık ki bu diziyi kurtarmıyor. Bir kere kesinlikle eğlenceli ve sürükleyici olmadığı gibi arkadaşlıklardaki o samimiyeti göremiyoruz. Sano, yani Gang Tae Jun'un problemleri sırf dizinin süresi uzatılsın diye araya sıkıştırılmış gibi duruyor; eminim çoğu kişi bu kısımları benim gibi atlamıştır. Komediyi de Korelileştirip klasik beceriksiz ve salak kızın rezillikleri tadında başlatmaya karar vermişler. Neyseki bölümler devam ettikçe mangaya sadık kalma çabaları gösteriyorlar en azından.
Mizuki, yani Gu Jae Hee'yi f(x)'ten Sulli canlandırıyor. Kore popuna hiç mi hiç ilgi duymadığım için bu arkadaşları da tanımıyordum ki anlaşılan bütün cast şarkıcı. Ama bu kızın ilginç bir androjenliği var aslında. Erkek kılığında izlerken "aman yae nasıl anlamıyorlar bunun kız olduğunu, besbelli işte" derken hoop kız haline dönüyor arkadaş ve aslında hafif erkeksi/karizmatik bir yanının olduğunu keşfediyorsunuz. Ultra çekik baygın gözlerinden mi acaba? Ama gülünce bildiğin sevimli bir kızcağız çıkıyor ortaya. Hayatımda gördüğüm en güzel ağız ve diş yapısına sahip sanırım kendisi.
Min Ho'nun canlandırdığı Gang Tae Jun sanırım en gıcık Sano tiplemesi olmuş. Tamam, mangada da kendisi soğuk ve sevimsiz bir karakterdi ama Mizuki onu çok iyi idare ediyordu. Burada ise kızımız erkeğinin ayaklarını yıkıyor (en azından dizinin başlarında). Devamlı kovulmasına ve istenmediği açık ve net bir şekilde ifade edilmesine rağmen bundan hiç rahatsızlık duymayıp yüzsüzlüklerine devam ediyor. Diğer tipler onu pek sevmeseler ve fena işkence çektirseler de sonradan aniden fikirlerini değiştirip aralarına almaya karar veriyorlar. Tıpkı Tae Jun'un aniden karar değiştirip Jae Hee'den hoşlanmaya başlaması gibi. Sonra da kanatsız melek olup kızı himayesine alıyor, superman edalarıyla onu zor durumlardan kurtarıyor falan... Burada Min Ho'nun oyunculuk yeteneğinin tam anlamıyla berbat olduğunu düşünsem de 15 yaşındaki şirinlik abidesi oğlanlardan oluşan Shinee grubunun bir elemanı olarak aslında günlük hayatında sevimli olan birinin birden aşırı antipatik bir somurtkana dönüşmesinden etkilenmedim de değil. Eğer oyunculuksa gayet inandırıcı, evet.
Bu diziyi atlayarak da olsa izlememi sağlayan bir unsur da Cha Eun Gyeol oldu. Şimdi bu arkadaş, mangalarda hep duyduğum ama bir türlü hayal edemediğim puppy eyes fenomeninin ete kemiğe bürünmüş hali. Tabii gerçek anlamda yavru köpek olmadığı için böyle bir şeyi başarması bence takdire şayan. Evlenilecek kadın derler ya hani, örümcek beyinli bir söylem olarak, bu arkadaş benim için kesinlikle evlenilecek erkek -aynı zamanda eğlenilecek. Ne yazık ki tüm şirinliğine, iyi niyetine, duygusallığına ve kısaca mükemmelliğine rağmen kızların friendzone'unda kalmaya hayatı boyunca mahkum. Tumblr'da falan hayranlarının azımsanamayacak sayıda olduğunu görsem de çoğunun onu bir kanka olarak belledikleri aşikar. Uzun süredir dişi insanların çoğunlukta olduğu yerlerde yaşıyor olmamdan olsa gerek, kadın mantığını az çok biliyorum çünkü. Eğer fazla iyi ve anlayışlıysa sıkıcı bulacaklardır tosunumuzu. Çünkü kadınlar peşlerinden koşturmayı sevdikleri gibi bunu en zor kişi yapsın isterler. Bir anlamda sorunlu ve problemli erkeğimizi 'yola getiren' insan olmak isterler. Sonra da Cha Eun Yeol gibi karakterler görünce saçımı başımı yolarım ben de. Onu da gıcığın teki bir kıza yamarlar, harcanır gider yazık olur çocuğa.

En başta nutuk atmayacağım demiştim değil mi? Pardon, tutamadım da kendimi. Neyse içimde kalmasın...

Şimdi olgun ve oturaklı bloggerdan cıvık bir fangirl'e dönüşeceğim, tiksinmeyin. Allam şu yanakları sıkılası sevimliliğe bak offf YERİM SENİİİİİĞĞ!!1!
Bu arkadaşın mantar kafasına hasta oldum ben, kestirmeseydi o saçlarını keşke. Ama bence her şekilde gideri var. O puppy eyes ve masum/şaşkın ifade o suratta oldukça... Ya bir de nasıl rahatlatıcı ve yumuşak bir sesi var öyle!
Bir de muhtemelen en güzel maskotu Kore versiyonunda bulmuşlar. Hayır bu köpüşten kim korkup da yanına yaklaşmak istemez anlamıyorum. Oyuncak gibi bir şey, yanımda olsa mıncırmadan duramazdım herhalde, istediği kadar havlasın... Ben köpek cinsleri konusunda pek uzman sayılmasam da kuzey taraflardan gelen bir tür olduğunu varsayıyorum Sang Chu'nun. Yalnız o tüylerin Kore gibi soğuk iklim kuşağında bulunmayan bir ülkede kırpılması lazım sanki? Hayvanın bunaldığı devamlı dışarıda olan dilinden belli zaten!

Peki hangi Hana Kimi en iyisi? Açıkçası buna sadece kendi zevklerim doğrultusunda bir yorum yapabilirim. Bence en başarılı versiyonu Japon yapımı olan. Sadece Cha Eun Yeol ve Sang Chu içeren sahneleri izleyeceksem de açık ara Kore versiyonunu tercih ederim herhalde -Nakatsu olarak favorim Jiro olmasına rağmen.

Sizin favoriniz hangisi?

Yorumlar

  1. Hana Kimi! :D Ben oldukça eğlenmiştim. Hatta diziyi 1-2 günde izlediğim için uzunca bir süre gülmekten karnım ağrımış bir halde dolaşmıştım. :D

    Tayvan versiyonuna gelince... Daha 4. bölümdeyim ama Ella Chen gerçekten... Yakıştıramadım. :D Kesinlikle Maki daha iyiydi. :D

    TTB'yu da sevdim aslında ben. Klasik bir senaryoya kısmende olsa dönüştürmüş olsalar da bir kaç karakteri oldukça sevdim! :D

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Ah evet manga ve Japon draması kadar eğlenceli bulmasam da ben de kaç gündür TTBY'ye gülmekten karnıma ağrılar girdi, aynen=D Cha Eun Yeol var bir kere zaten!

      Bence oyunculardan herhangi birini özel olarak sevmiyorsan Tayvan versiyonuyla vakit kaybetme, cidden kalitesiz. Ama sen bilirsin tabii.

      Sil
    2. hana kimi taiwan türkçe alt yazısını nereden izlediniz?

      Sil
    3. Bana sorduysanız Türkçe değil İngilizce alt yazılı izledim.

      Sil
  2. Tayvan versiyonunu nereden izleyebilirim acaba? Lütfen yardımcı olursanız çok sevinirim :)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Buradan izleniyor sanırım ama İngilizce altyazılı:
      http://sugoideas.com/drama-2006/hanazakari-no-kimitachi-e/

      Türkçe altyazılı nerden bulunabilir bilemiyorum ne yazık ki:)

      Sil
  3. Kesinlikle admin çok güzel anlatmisin Tayvan versiyonuna simdi baktim ve oğlan çocuğu yani kiz hic mi hc olmammis yorumlarda bile en iyisi japon versiyonu diyorlar simdi Tayvan yapimi genelde hic izlemem sesleri beni öldürüyor ve gerçekten kiz komik olmaya calistikca ben bayiyorm kisacasi begenmedim tam erkek olmuş ama japon ve koredeki kizlar çok tatli 😊kore versiyonunu bende izli yorum güzel gidiyor yalniz min ho nun oyunculuğu iyi diyemeyeceğim üzgünüm ama çok tatli :) japonu da lzlicem

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Tayvan yapımı çok güzel diziler de var ama bu sefer olmamış cidden:) Kore versiyonu sırf oyuncular sayesinde göze çarpıyor. En düzgün iş çıkaran Japon adaptasyonu olmuş, bence de izleyin.

      Sil

Yorum Gönderme