Önümüzdeki Sezonun Korku Filmleri Fragmanları

Eskisi gibi olmasa da hala korku filmlerini seviyorum. Aslında eskiye göre değişen tek şey daha seçici olmam galiba. Artık cinayetli kanlı psikopatlı vesairli korku filmleri bana çok sıkıcı geliyor. Yani içlerinde cidden kaliteli olanları da çıkmıyor değil tabii. Yine de supernatural öğeler ve gizem faktörü eksikse olmuyor işte. Ne diyorlardı ona? Kan göstermeden korkutan filmler? Hah, işte ondan bahsediyorum ben.

Geçen gün Imdb'de gelecek sezonun korku filmleri fragmanları listesini gördüm ve şöyle bir göz atmadan edemedim. Çoğu klasik Hollywood saçmalıkları tabii ama gelecek vaadetmeyenler yok muydu içlerinde? Olmaz mı?

Pek merak ettiklerim:

Stoker

Türkiye'de Gösterim tarihi: 24 Nisan 2013
Yönetmen: Chan-wook Park


India'nın babasının ölümünün ardından ortaya çıkan Charlie Amca'nın, anne-kızın hayatlarını nasıl değiştirdiği anlatılıyor. Her şeyi Hollywood'dan ibaret sanan Amerikanlar hemen popüler olana atlasın diye "Oldboy'un yönetmeni" yazmış hemen oraya. Başka bir sürü güzel filmleri yokmuş gibi adamın. Her ne kadar Thirst'te Twilight akımına kayşı koyamadığından dolayı beni filmlerine küstürmüş olsa da Stoker ile barışmayı düşünüyorum kendisiyle. Holivud molivud, olsun, izlicez... Yalnız beybi feys hapis kaçkını Michael Scofield'imiz Wentworth Miller senarist olarak orada ne arıyor tam anlamadım. Nicole Kidman yine gözlerini belerte belerte epey dramatik bir oyunculuk sergileyecek galiba, Charlize Theron'un Snow White'ta 'fazlaca' psikopatlaştığı gibi. Yine de benim Mia Wasikowska kardeşimize güvenim tam. İki saçını boyamakla nasıl hemen depresif ergene dönüşmüş. Özetle içgüdülerim bu filmin iyi ollacağını fısıldıyor ve her zaman yaptığının aksine bu sefer beni yalancı çıkarmayacağını umuyorum.
(Güncelleme: gittim, izledim ve yazdım)


Silent Hill: Revelation 3D

Türkiye'de gösterim tarihi: 9 Kasım 2012
Yönetmen: Michael J. Bassett


Silent Hill oyunlarını hiç oynamadım, nasıl uyarlamışlar bir karşılaştırma yapamam. Ama umrumda değil, Silent Hill'i seviyorum ben -yani en azından ilk filmi. Bu sefer Stoker'daki gibi optimistik davranamayacağım yalnız. Bir filmin ticari amaçlarla çekilen devam serilerinin çok daha kötü olması gibi bir kural vardır çünkü; bkz. Saw, yakında gösterime girecek olan Rec ve Paranormal Activity vs... Hepsi efsane filmler ama devamlarını dikkate almak ne kadar doğru olur? Bu yüzden Silent Hill'in yeni filmine beklentisiz, hatta epey bir önyargıyla gideceğim. Üstelik bu konuda cimri olmama rağmen evet, sinemada seyredeceğim. Sonrasında 3D teknolojisiyle ile üçe katlanmış sinema biletine verdiğim paraya üzüleceğimi tahmin edebiliyorum. Bir kere daha fragmanından bile 2012 yılı için zayıf görünen dijital efektler hemen belli oluyor. Ayrıca ben Alessa'yı Jodelle Ferland denen kızımızdan başka biri olarak düşünemeyeceğim asla. O da yine geçenlerde gösterime giren bir başka korku filmi The Tall Man'de oynuyor Silent Hill dururken. Sırf ona benzesin diye tonlarca makyaj ve başarısız CG kullanıldığı her halinden de belli. Şikayetlerime bakılırsa benim gözümde Silent Hill Revelation daha baştan bitmiş! Yine de nostaji yapmak için heyecanla bekliyorum.


In Their Skin (Replica)

Gösterim tarihi: 9 Kasım 2012
Yönetmen: Jeremy Power Regimbal



Çocuklarının ölümünden sonra yeni bir hayata başlayarak yaralarını sarmaya çalışan bir çiftin, yeni komşularından gördükleri şiddete rağmen hayatta kalma maceraları anlatılıyor. Bana hafiften Funny Games'i andırdı. Gençleri nedensizce öldürmeye çalışan cani katil türevli teen slasher korkulara göre çok daha kaliteli bir yapım olacak gibi görünüyor fragmandan. Kan banyoları ve ertafta uçuşan organlar ve uzuvlar olmadan da şiddetin getirdiği gerilimini hissedeceğimiz, psikolojik açıdan etkileyici ama 'gerçekçi' bir film göreceğimizi umuyorum.


Mama

Türkiye'de gösterim tarihi: 18 Ocak 2013
Yönetmen: Andres Muschietti


Pan's Labyrinth yönetmeni Guillermo del Toro'nun bu sefer prodüktörlüğünü üstlendiği bir yapım Mama. Tabii ki adam prodüktör olmuş diye film kesin çok iyi çıkacak diye bir kural yok ama ben yemi kaptım işte. 5 yıldır ormana terkedilmiş yeğenlerini evlatlık edinen bir çifti anlatıyor. Tabii burada benim o çok sevdiğim metafiziksel psişik olaylar devreye giriyor. Kimisi, uzun ecnebi kelimeler kullanmaksızın "hayalet filmi" diyor bunlara basitçe. Zaten hafiften Ring ile El Orfanato karışımı bir şey çıkacakmış gibi bir his var içimde. Yine de denemeye değer.
(Güncelleme: izledim ama yazmadım eheh)


Carrie

Türkiye'de gösterim tarihi: 5 Nisan 2013
Yönetmen: Kimberly Peirce


Stephen King'in romanından uyanlanan Carrie, ezilen kızların çok pis intikam almak için döndükleri o filmlerden biri olacak anlaşılan. Bir de remake imiş sanırım, sıçıp batırma ihtimali yüksek. Neyse ki ne kitabı okudum ne de 1976 versiyonunu izledim, karşılaştıracak bir şeyim yok, içim rahat. Chloë Grace Moretz ve Julianne Moore oynuyor. İkisini de severim. Fragman da pek güzel. Eminim fragmanı filmden daha iyidir ama kaliteli bir yapım çıkması riskini göze alamayıp izlememezlik yapmayacağım sanırım.
(Güncelleme: 1976 versiyonu izlendi, çıtalar yükseltildi, na yazısı da şurada)

Yorumlar

  1. Bende "nerde o eski korku filmleri"demek istiyorum.Son zamanlarda çıkan filmleri evde yalnızken tıkınarak izliyorum artk,o yorgan altına saklanma,panik yapıp tüm ışıkları açmaya neden olan bir filme uzun zamandır denk gelmedim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında yeni teknoloji, gerçekçi efektler gibi avantajları varken artık korkutamamaları ne kadar kötü değil mi? Ben hala o "eski" korku filmlerini sevmekten çok komik buluyorum yine de, eğer bahsettiğin 70'ler falansa. Silent Hill, Rec, El Orfanato, Paranormal Activity gibi 2000'lerde yapılmış filmler favorim... Hele Paranormal Activity'i izlediğimde günlerce ışık açık uyumuştum salak. Bence izinden gittiği Blair Witch'e göre daha iyiydi mesela. Ama çoğu kişi oldschool korkuları tercih ettiğine göre bende bir sorun var çok büyük ihtimal=D

      Sil

Yorum Gönder