To The Beautiful You Biterken

Daha yeni bahsettim şu postta Hana Kimi'nin dizi (ya da drama mı demeli) versiyonlarından ama To The Beautiful hakkında bir şeyler daha yazma fikrine karşı koyamadım. Hele final bölümünde bana bir sürü malzeme verdikten sonra. Malum çenemizi kapatamıyoruz.

Bir kere daha ikinci adamlara çok pis haksızlık edilip göt gibi bırakıldığı bir başka dizi izlediğim için yine bunalımlara girdim. Üstelik Eun Gyeol'un yeri farklı çünkü sadık köpek Hachiko gibi bir tip bu arkadaş. Hem sevimli, hem anlayışlı, hem yardımsever, hem pozitif, hem de dünyanın en sıcak ve içten gülümsemesine sahip. Uzakdoğulu idoller genelde sempatik oluyor zaten ama Eun Gyeol'u oynayan Lee Hyunwoo'da daha farklı bir şeyler var bence. Ciddi anlamda çok samimi mimikleri. İhaıihıhiıahıhıi tarzındaki, gözlerini çizgi haline getiren o gülüşü çocuksu ve masum olduğu kadar olgun da. Bu bölümde kıydılar, ağlattılar. Ben de ağladım. Hep gülsün mümkünse.
Sonunda kıytırık bir kızı yamamak yerine forever alone bırakmaları ne kadar iyi oldu bilmiyorum. Her şekilde üzülecektim zaten. Hatta o kadar içim acıdı ki kendisini "ağlama bebeğim" diyerek teselli bile ettim. Normalde böyle yavşak sıfatlar yakıştırmam kimseye, direkt adıyla hitap ederim. Resmiyeti bozsun diye söylenen bu kelimeler çok daha yapay ve samimiyetsiz gelir kulağıma. Ama sevgilim olursa, ruhsuz ve soğuk aşkım sözcüğünü diyebilitem olduğunu çıkarmalı mıyım buradan? Hmm. Yok ya diyemem ben, dilim o kelimeyi nasıl oluşturacağını bilmiyor zira.
Bu dizide bayağı bir hayran kitlesi elde ettiğine göre umarız daha fazla projelerde yer alır da biz de o pozitiflik saçan suratını daha fazla izleme şansı yakalarız. Ayrıca puppy eyes ifadesi sağolsun bence psikopat bir katili falan oynarsa çok etkili olur, Kara Melek ekolünden. Koreliler o tarz şeyleri sever mi bilmem tabii.
Mantar saçını daha çok seviyordum ben bu çocuğun. [Çok güzel, TTBY drama finali postunu Hyunwoo muhabbetine döndürdün, tebrikler Duygu!] Yakışıklı çehresi, asıl love interest kısmını oynayan Minho'dan daha çok sevilmesin diye o komik mantar kafayla bozulmaya çalışılmış zannediyorum. Ne de olsa diziye sevimlilik katan, hiçbir çekiciliği olmaması gereken ama kıza aşık olup ona destek sağlayan unsur kendisi, bir nevi dizinin 'lovely item'ı. Eğer bu tarz karakterlerden devam ederse hep friendzoned olmaya devam edecek. Biz de üzülmeye devam edeceğiz. Neyse kısfmet.
Çoğunlukla lovely item işini abartıp çocuğa rezillikler yaptırdılar. Açıkçası hiçbiri yapmacık ve itici görünmeden de komik olmayı başardı. Hala bazılarımız Eun Gyeol karakterini Kang Tae Jun'dan daha fazla seviyor.

Dur tamam, diziye de geçeceğim birazdan.
Kısacası, "you smiling is better than me smiling" değil Eun Gyeolcuğum. Sulli de güzel gülüyordu ama sen herkesten güzel güldün. Sıkıcı günlerimizi daha neşeli hale getirdiğin, sadece bir gülüşünle bize bir sürü pirzola yedirdiğin için (vejetaryen olsam da hayali pirzolalarla sorunum yok) çok teşekkürler.

Yönetmene ve senariste de teşekkürlerimi borç bildiğimi söylesem yalan olur. Halbuki casting hiç de fena olmamasına rağmen bu avantajı hiç de değerlendiremediler. Sulli'nin oyunculuğu ilginç bir şekilde çok doğal; dizinin yarısından sonra sakar ve salak kızdan dürüst ve mantıklı kıza dönüşümü pek isabetli olmuş bence -mangadaki karakteri gereği olsa gerek. Gerçekten bu kadar kendi evindeymişsçesine rahat bir oyunculuk beklemiyordum ben. Minho'nun berbat oyunculuğu da kurtarabilirdi. İyi ve kaliteli bir prodüksiyonda, yanındaki diğer iyi meslektaşlarıyla orada çok sırıtmayabilirdi. Ama gerçekten, Hana Kimi'nin konusunu almışlar gerisini kafalarına göre yazmış ve oynatmışlar sanki. (Bundan sonrası spoiler) Allam o ortaokul çağı flörtleşmeleri neydi öyle!!!1!!1! O kadar rezillerdi ki gözlerimi ellerimle kapattım utancımdan. Tamam hedef kitle iş güç sahibi yetişkinler değil ama bu kadar 10 yaş seviyesine indirilmesine gerek yoktu. Yahu Kore dizilerinde doğru düzgün bir öpüşme sahnesi göremeyecek miyim ben? Hep kız tarafı şok ifadesiyle öylece kalıverecek, oğlan tarafı da dudağını öbürününkine değdirip 5 dakika boyunca bir şeyler olsun diye mal mal bekleyecek yani? İki el ele tutuştular diye böyle dünya durdu sanmalar falan. Halbuki dizinin son bölümüne kadar bu flörtleşme kısımları ne kadar iyi gidiyordu. Pek doğal ve arkadaşça tutulmuştu ilişkileri çünkü; ne aklında donundan başka bir şey olmayan hormonları azmış ergenler gibi ne de bir Amerikan rahatlığı ve umursamazlığıyla yansıtılmışlardı. Hikayede spor ve arkadaşlık da önemli bir unsur olduğu için romantizm ikinci plana atılmıştı genelde. Ama son bölümde sıçmış batırmışlar. O zar zor da olsa bir şekilde elde ettikleri doğallık ve samimiyet silinip gitmiş. Haliyle, içimizi ısıtabilme potansiyeli olan son sahnede çok yapay ve duygusuz bir şekilde sarıldılar falan... Eun Gyeol ile kucaklaştıklarında bile daha çok duygu vardı aralarında. Bu kadar mı özledin yani sevgilini te allam! Hayal kırıklığı...

Ha bir de otobüs sahnesi var. Çocukla konuşacak diye belediye otobüsünü 10 dakika bekletti Jae Hee. Biri Kore'de buna gerçekten izin verilip verilmediğini söylesin bana. Güzel memleketimde arkasından koşsan bile durmuyor şoför amcalar ki ben bekletmeye kalksam, arkamı döndüğüm gibi vınlar adam vallahi. "Ay bırak gençler istediği gibi vedalaşsın bütün gece, arkamızdan kovalayan mı var yahu" deyip sakin sakin bekleyeceğini hiç sanmıyorum.
Kısacası TTBY benim için bu fotoğraftaki iki güzel yaratıktan ibaretti. Diğer tiplere yer vermememden ne kadar hayal kırıklığına uğradığım anlaşılmıştır herhalde. Hoş, hayal kırıklığına uğratacak güveni ancak dizinin ortalarında yakaladıkları düşünülürse böyle olacağı baştan beliymiş. Yine de bazı kısımlarını görmezden gelirsek tam anlamıyla vakit kaybı sayılmayacak, yer yer güldürüp içimizi ısıtan bir dizi olduğunu itiraf etmek lazım. Tamamen üzerini çizmeye içim el vermedi.

Bir de puanlama yapacağım çok gerekliymiş gibi. Olsun, eğleniyoruz işte. Yani ben eğleniyorum seni bilemem de...

Konsept: 6
Hikaye: 3
Anlatım: 6
Karakterler: 5
Görsellik: 6
Cha Eun Gyeol Faktörü: 10

Genel: 5.8

Yorumlar

  1. Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhh???!!! Sen bunu izlemiş miydiiiiiiiin????!!!! O Taejoon var ya hani, o benim favori k-pop grubu SHINee'nin bir üyesi!!! <3 ^^ Bayılıyorum ben bu dramaya! Eun Gyeol'ü bende çok seviyordum, zavallım kendini neler neler zannediyordu :D Öpüşme sahnelerine bende çok gülmüştüm, bildiğin dudak değdiriyorlardı :D

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Evet mangayı sevmiştim ben, her versiyonunu izlediydim sırf onun için. Eun Gyeol ya<3<3<3 O öpüşme sahnelerine alıştık biri azıcık dudağını hareket falan ettirirse "kaliteli diziymiş" deyip alkışlıyorum:P

      Sil
    2. Hehe :D Eun Gyeol en sevdiğim karakterdi ve ben Minho'yu bu karakterde görünce çok korkmuştum!!!!! Normalde çok şeker, çok sevimli ve yardımsever birisidir(sanki arkadaşım), çok seviyorum ya onuu!! Ama favorim gruptan Taemin'dir, aşkım o benim <3 <3 <3 <3

      En son bölümde doğru düzgün öpüştüler, animelerde bile daha düzgün öpüşme sahneleri var :D

      Sil
    3. Ya bence Minho'yu sırf popüler olduğu için seçmişler açıkçası. Senin de dediğin gibi arkadaş sevimli bir tip çünkü, suratını astırtıyorlar huysuzlaştırıyorlar ama belli oluyor şirinliği:) Onun dışında hiç tanımıyorum muhabbete katılamayacağım:D

      Bilmiyorum ya baştan sona öpüşme konusunda epic fail bunlar. Neyse alıştık Koreliler yadırgamıyor herhalde.

      Sil
    4. Minho gerçekten çok tatlı biri, bunların programları oluyor, onları izleyince zaten onların davranışları hakkında bayağı derin bilgi sahibi oluyorsun :) Minho cidden çok sevimli ve yardımsever biri ama dizide? O kavga sahnesinde ödüm patlamıştı, ''Ben Minho'yu hiç böyle görmediiiim!!''diye bağırdım! ^^

      Eheheh, aynen, epic fail :) Bizdekiler bile daha anlamlı :D

      Sil
    5. Fanları eminim ihanete uğramış gibi hissediyordur:P Hem de Kore versiyonunda Sano'yu hepten ters ve gıcık birine dönüştürmüşler. Neyse başka projelerde daha sevilesi karakterlerde de görürüz büyük ihtimalle. Popüler çocuk, harcamazlar.

      Sil
    6. Evet, Google aramaya ''Minho'' yazınca ilk o çıkıyor :P Son bölümlere doğru kendi karakterine doğru yaklaşmaya başladı, önceden çok korkunç bir tipti ^__^

      Sil
    7. Kore dizisi kuralı diyelim. Korkunç olmayanlar kızı elde edemiyor:D bkz. Eun Gyeol

      Sil
    8. Ehehehehehe :D Yazık ya, ne üzülmüştüm çocuğa. İkinci karakterlere cidden haksızlık ediliyor ama Taejoon'la Jaehee'nin birlikte olacağı baştan belliydi. Birde en çok güldüğüm ikinci şey: Alkol alınca gidip insanları öpüyormuş. Sorry? :D

      Sil
    9. Ya o bunların suçu değil, mangada vardı öyle bir saçmalık:/ shoujo klişesiyle insanları "yanlışlıkla" öpüştürmek işte. Allam çok romantik<3

      Sil
  2. Ahahahahah :D Mangakanın kafası iyiymiş çizerken :D Ya bende çok merak ettim şu mangayı, zaten işsizim, gidip okuyayım. Ama önce Ouran High School Host Club'ı bitirmem gerek :/

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. İlgilendiysen bence de oku, saçma sapan bir takım klişeler olsa da bütün dizi versiyonlarından daha kaliteliydi, hem daha samimiydi.

      Sil

Yorum Gönderme