Nobody Knows

Kapağı gördünüz, ağzından kan damlayan bir hatun var, evet. Pek karanlık ve dramatik bir ortam falan. Spoiler vermiyorum ama size şimdilerde artık temcit pilavı olmuş o baygın hikayelerden kaçmak için seçim şansı vermesem kendimi kötü hissederdim. Zira benim için her zamanki gibi bir sürpriz oldu ve farkettiğimde artık çok geç olmuştu. Bence shoujo, trajedi, romantizm gibi bir de vampir türü olmalı ki neyle karşı karşıya olduğumuzu bilelim, ona göre "off yine mi" deyip sekmeyi hızlıca kapatabilelim.

Bu manhwaya başlama sebebim Flower of Evil'in yaratıcısı Hyeon Sook Lee'nin yeni mangası oluşuydu. Kendine has bir tarzı var, gerek çizim gerek anlatım olarak. Yine aynı karanlık atmosferi, ciddi duruşu ve karakterlerin arızalığını sonuna kadar hissediyoruz. Bu bakımdan evet, mangaka'nın diğer işleri gibi depresif; PMSli arkadaşlara tavsiye etmem. Öyle ergenlere hitap eden light shoujo hikayelerden biri olmasını beklememek lazım.
Esas kızımız Ban'ın annesi bir gün eve kendi yaşlarında bir oğlanla geliyor ve artık hep birlikte yaşayacaklarını söylüyor. Bundan fazla ne desem spoiler. Normalde bazı detaylara girmeye çok çekinmem çünkü bunları öğrenmeniz hikayeyi okurken bir eksiklik ya da fazlalık yaratmayacak, alınacak keyfi değiştirmeyecektir. Ama bu manhwada ipuçlarıyla birlikte bizim çözmemiz gereken o kadar çok gizem var ki önceden söylemek zalimlik olur, hikayeyi sıkıcılaştırır.

Karakterlerin o ağzı gülmekten alnıyla birleşmiş baklava bal kaymak karakterlerle (bkz. Nanami) alakası yok. Hatta psikolojiksel ve dramatik hikayeye uygun olarak geçmişlerinde acı çekmiş ve zorluklar yaşamış sorunlu tipler olarak tanımlansalar daha mantıklı olur. Hepsinin geçmişinde bir takım travmaları olduğundan çarpık düşünce tarzları geliştirmişler. Yine de normaller aslında, "aman çok deliler, öyle böyle değil" denemez (güncelleme: denebilirmiş aslında). Hepsi az ya da çok tehlikeli, etrafına ve sevdiklerine zarar veren, zaman zaman ne yazık ki emo çizgisine kayabilen karakterler. Yazarın, depresyon ve melankoli seviyesini iyi dengeleyemezse "bunların başına da hep fena şeyler geliyor" iç bayıcılığına kaçma potansiyeli var. Benim canımı sıkan şey ana karakterlerin henüz ORTAOKULA gidiyor olması. O yaş için fazlaca olgunlar. Ayrıca "ben 13 yaşındaki kızın hayatını okumak istemiyorum yaaea" diye profesyonelliğe yakışmayacak yorumlar da yapayım. Bir de bu tarz durağan bir manga için çok fazla ana karakter var. Biz küçük Ban sanıyoruz esas kızı ama anası Eun Joo da olabilir aslında. Jin-Whan kardeşimizin de esas oğlan olduğu belli ama bir de hikayeye sonradan dahil olan sarışın Ryun'umuz var ve kimi zaman bu elemanlardan daha fazla yer kaplıyor hikayede. Kim kimin romantic interest'i, aralarındaki bağlantılar neler, geçmişlerinde ne oldu? Şimdiye kadar pek azı cevaplandı 12. bölüme kadar, ipuçları flashbackler falan havada uçuşuyor hala. Neyse ki düzenli çevrilen mangalardan. Ben her ay kontrol etmeyi unutmazsam güzel olacak tabii.
İşte bahsetmek için yanıp tutuştuğum kısma geldi sıra. Çizimler o kadar güzel ki 583 sıkıcı bölümü bir çırpıda bitirmekten bile çekinmem! Tabii ki depresif atmosfere de çok güzel uyum sağlamış. Herkesin beybi feysli süper zayıf modeller olarak çizilmesi üzgünüm ama beni hiç rahatsız etmiyor. Ama zaten Barbie ve Ken de değil bunlar. Kore manhwalarına özgü o naif illüstrasyonları zaten hep sevmişimdir ki Hyeon Sook Lee'nin bunu bir üst seviyeye taşımış olması beni Nobody Knows'a daha da çekiyor.
Light romantik komedilerden sıkılıp daha olgun ve depresif atmosferli, sakin ama buruk bir öykü arayanlara, özellikle görsellik kısmına önem verenlere Nobody Knows'u kesinlikle tavsiye ederim. Okumak isteyen buraya bir baksın. Yazarın Evil Flowers'tan sonraki çalışması Savage Garden hakkında da bir post yazmak isterdim ama manhwayı bitireli çok oldu. Düşüncelerim daha tazeyken yazmadıysam bir daha yarım yamalak bir şeyler saçmalayacağımı hiç sanmıyorum. Onun da linkiyle yetinin hadi.

Puanlamadan olmaz!

Konsept: 5
Hikaye: 6
Anlatım: 9
Karakterler: 6
Çizimler: 9

Genel: 6,95

Yorumlar

  1. Yuh yahu! Daha yazıyı okumadan hızlıca aşağı indim resimlere baktım "Aaa Flower of Evil bu" dedim. Bi döndüm okumaya başladım ki o değilmiş >_< Çizer sanırım hep benzer karakterleri kullanıyor manhwalarında. Ama katılıyorum o çizimler dehşet güzel. Savage garden'a başlamayı denedim ama beni pek sarmamıştı. FOE ise favorilerimden. Önerdiğin için bir ara buna da bakacağım. Ama acele etmeyeyim manhwa daha yeni başlamış, hemen bitmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çizim tarzı aynısının tıpkısı:)Bence FOE seven biri bunu da sever ama dediğin gibi daha çook başlarda çevirisi yahu. Tam hikayeye bağlanıyorsun sonra tekrar 1 ay bekle. Hem unutuyorsun hem o heves kalmıyor... Zaten pek gizemli mizemli böyle bulmacalı olduğu için biraz çözülmesini beklemek en mantıklısı dediğin gibi=_='

      Sil
    2. FOE'yi 1 günde okumuştum ben. O derece sevmiştim. Bunda da aynısı olacaksa evet, evet kesinlikle beklemeliyim. Zaten manhwaların mangalara oranla çizimleri çok daha güzel. Daha sanatsal görünüyor özellikle karakter çizimleri. Bir de her ne kadar normal shoujoları andırsa da ilk başta konusunu çoook sevdiğim The Bride of the Water God'a da bir bak eğer bakmadıysan. Onun çizimlerine tapıyorum da :D

      Sil
    3. TBOWG'nin çizimleri mükemmel hakikaten o ince işçilik, o ayrıntılar... İnsan değil onu çizen her kimse. Ama hikayeyi de ben sıkıcı buluyorum=D Bayağı upuzun bir manga, bir yerde kalmıştım ama nerede. Her şeyi unuttum ve tekrar okumaya korkuyorum eheh:D

      Sil
    4. Aynen aynen XD Başı çok güzeldi, ama bi süre sonra yeter artık dedirtti XD Bu tarz güzel manhwalara denk gelirsen duyur hep. Gerçi yazıyorsun blogundan ben bakmaya çalışıyorum çoğuna *-*

      Sil
    5. Ya aslında daha var böyle güzel olanlar ama eskiden okuduğum şeyleri ne kadar yazarsam yazayım eksik olacak gibi. Ama boşum, listeye şöyle bir göz gezdirmenin zamanı gelmiş de geçmiş aslında. Bazıları hala devam ediyor ve ben okumayı unutuyorum =D Blogda en çok manga hakkında konuşmak güzel oluyor çünkü! Ama onları da pek seven yok işte bir sen varsın:}

      Sil
    6. Vardır da yazmıyorlardır cevap :D Ama okuyorlardır. Ben de her bloga yazı yazamıyorum takip ettiğim halde xD Bir de mangaya artık çok zaman ayırmıyorum sanırım. Zamanım varsa animesini izliyorum yattığım yerden, yoksa kitap okuyorum gene yattığım yerden. Sanırım bu yüzden manga bayaa geri planda kaldı. Olur da okuyasım gelirse tamamlanmış mı diye bakıyorum önce, bir çırpıda okuyorum ya da bazen ingilizce oluyor ama sözlük açmaya üşeniyorum. Misal geçenlerde aklıma NANA geldi mangakasına bi dolu küfür ettim. Bi de öyle yerde kaldıki. Okuyor musun bilmiyorum aslında mangası animesine nazaran daha sıkış tepiş, ama animesinden sonra kaldığı yerlerden itibaren sırf spoiler yemeyeyim diye okumuştum. Ama kaç yıl oldu hala devam etmiyor :(

      Sil
    7. Okuyorlardır da çok küçük bir kitle mangayla ilgilenen zaten, ne kadar çok anime izleyicisi olduğuyla kıyaslarsak.

      Yahu arada bir kalk depresyonda mısın napıyorsun:D Ben de yattığım yerden hiç seyredemem, pozisyon bulmak çok zor oluyor. Hep oturur vaziyette olduğum için gelsin mangalar. Senle tam tersi olmuş.

      Nana'nın mangasıyla ilgili sorunları duymuştum bana 50 bölüm anime çok geldiği için Nana sayfasını kapatmıştım:P Bir de ilişkiler yumağı aman aman, hele Takumi ile Nana, Shin ve Reira benim gözümde hiç yakışan çifler olmadıkları için mangasını okumayı hiç düşünmedim... İyi de yapmışım anlaşılan yıllardır devam etmeyen mangaları görünce kafam atıyor çünkü. Bir de çevrilmeyenler var onlar daha beter:/

      Sil
  2. Aaaaaaamaaaa ben bunu niye görmediiiim?!!! Hemen gidiyorum bakmaya çünkü Flowers of Evil' ı çok sevmiştiiim! <3 Karakterde fangirl'ü oluncak tipteymiş, tihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynı tarz zaten. Tek sorunu, bazı soru işaretlerinin hala çözülmemesi. Zamanı azıcık ileri alıp öyle okuyabilsek keşke.

      Sil
  3. İnanmıyorum ben bile A Flower The Evil sandım ya. :D İyiki okumadım yazıyı. Merak ettim. Okuyacağım bu mangayı. ^^'

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok spoiler vermemiştim gerçi;) Manga henüz bitmedi ama sık sık güncelleniyor.

      Sil

Yorum Gönder