World War Z (2013)

E bu zombi filmiymiş! Niye kimse söylemedi bana ya? Bu acı gerçeği farkettiğimde salonda gözlüğümü takmış, çoktan paramı geri alamayacak durumdaydım. Tamam filmin konusunu okurken "virüs" kelimesini gördüğümde kıllanmalıydım belki ama afişte bu arkadaşlardan yoktu ve ben de kesinlikle spoiler almak istemediğim için filme daldım bodoslama. Sonuç: En kalitelisinden olsun diye pahalı Xpand'e verilmiş 16 lira, Gezi Parkı olaylarında insanlara kapısını kapamış Nişantaşı Citys'e gitti pff. ÜSTELİK FİLMDE 3D DİYE KAKALADIKLARI ŞEY BİLDİĞİN TIRT 2D! Gider 2 boyutlu bir şekilde Fitaş'ta neredeyse yarı fiyatına izlerdim yahu. Hatta lafımı geri aldım, birkaç ay sonra güzel güzel indiriverirdim 1.4GB'lik versiyonunu, yeterince kaliteli, oh mis. Tırt Hollywood zombilisi işte, neyine para vereceksin yahu!

Ağıtlarımı yakıp veryansınlarımı da ettikten sonra biraz daha sakinleşip objektif olmaya davet ediyorum kendimi. Tamam, o kadar da tırt bir film değildi, kabul.
Amerikan banliyösünde yaşayan iki mızmız çocuğa sahip mutlu bir ana-baba ile pek klişe başladı film. Üvey babasıyla anne velayetinde yaşayan çocuklar + sorumsuz baba klişesiyle başlamadığı için şaşırdım bile. Yalnız o çocuklar öyle mızmız, öyle şımarıklardı ki film bitene kadar bunlarla takılacağız diye afakanlar basmıştı ufaktan. İlla ki psikolojik sorunları vardır bu çocukların, kıyamet koparken (gerçek anlamda) bile oyuncak ayısının arkasından ağlayabiliyor. Daha fazla kafa sikmesin diye bunun ana babası da o salak ayının peşinden gidiyorlar haklı olaraktan. O kızların büyüyünce tırnağı kırıldığında cıngar çıkaracaklarından eminim. Yine elin yabancı oğlan çocuğu sakin kalmayı başarabildi, bacak kadar boyuyla olgun olgun takıldı -ERKEK olduğu için herhalde. Zaten bütün sakallı bıyıklı hormonlu adamların içindeki üç beş kadın da 36 bedendi sanıyorum. Karizmasına hayran kaldığım, kelliğin aşırı yakıştığı asker kız da, Misfits'ten hatırladığım ama aksanının gittiğini duyduğum melez doktor ablamız da, hepsi çok güzel ve kırılgandı.

Yine birazcık haksızlık yaptım tabii, yan karakterlerde ve hiyerarşilerinde çok da art niyet aramaya gerek yok. Burada bir Brad Pitt faktörü var, gerisi piyon. O kaosun içinde ne gözlemler yapıyor, korkmuş olduğuna dair pek bir belirti göstermeden cool bir şekilde dünyayı kurtarıveriyor falan. En azından adam Birleşmiş Milletler için çalışıyor, yetenekli, boru değil. Bu arada Brad'in Inglourious Basterds bıyığından sonra tipinin hiç düzelmeyeceğini sanıyordum ki artık bu klasik uzun saç- kirli sakal kombinasyonu adama yakıştığından mıdır nedir eski taş formuna dönmüş. Ha ben mimik yapmadan oynayan cool adamları sevmiyorum o başka. Bu filmde olması gereken tip buydu tabii, Gerry olarak yine kendisini oynamış.
Zombiler... İnandırıcılık katmak için "ehehe zombi filmlerde olur ama işte virüs filan var ya, bizimkileri zombi diye adlandırarak ironi yapalım:p" demişler ama dostum bu basbayağı zombi filmi işte! Hem de öyle böyle değil süper-undead'ler bunlar. Bilmem kaç yüz metrelik duvara yığılma tekniğiyle tırmanmayı başarabiliyorlar, pes. Tabii 2013 teknolojisiyle korkutuculukta daha bir gelişmişler, CG manyağı olmuşlar. Ben zombileri korkunç bulmuyorum ama yarattığı psikolojik bir baskı var hiç şüphesiz, iki değdi mi diş geçirdi mi sen de onlardan biri oluyorsun. O yüzden laboratuvar sahnesinde epey gerildiğimi hatırlıyorum. Orada bir tane plastik makyajlı lensli zombinin dakikalarca çıkardığı komik sesler, yaptığı rezil hareketler falan öyle bir huzursuz ediyor ki seni! Gerry'nin insanı çıldırtan sakinliğine rağmen sandalyende kıpırdanarak "ay nolcak acabaaağğ" dedirtebiliyor.

İnandırıcılığını arttırmak için bir Doğa Ana, yeni dünya düzeni muhabbeti yapılmış ama yemedik tatlım ya. Hani o ironi için zombi diyorsunuz ya, hiç de ironik değil o. Her zombi filminin kendine göre bir düzen-insanlık eleştirisi vardır zaten, ne yazık ki World War Z bunların ötesinde bir şey katamıyor, belki Brad Pitt filme bir şeyler katıyor olabilir. Kitabını okuyanların epey hayal kırıklığına uğradığı düşünürse belki de daha orada daha güzel işleniyor olabilir konu. Ama şurası da bir gerçek ki, bir gün hepimizin zombi ya da benzeri şeylere dönüşme ihtimalimiz var. Bütün o GDO'lar sayesinde mutasyona uğrama, çok yanlış gidebilecek bilimsel-genetik araştırmalarıyla bir şekilde ucubeye dönme, tükettiğimiz bütün o kimysallarla apayrı kimyasal bir oluşum halini alma, en önemlisi ve bu filmde de değinildiği gibi Doğa Ana'yı kızdırma ihtimalimiz hep var, çok çok çok yüksek hem de. Bir gün hep o güldüğümüz, Halloween'de kılığına girdiğimiz zombilerden biri GERÇEKTEN DE olabiliriz!

Filmde bir de asker unsuru vardı ki devletin silahlı güçleriyle -polis de olabilir bu- bu aralar pek iyi anlaşmadığımız için biraz rahatsız oldum açıkçası. Bize sevimli gösterilmelerine rağmen sevemedim, aslanım kaplanım diyemedim. Şiddet olmasın, silah olmasın, böyle sinsi biyokimyasal araştırmalar da olmasın, barış olsun:((( İnsanın olduğu yerde savaşın olmaması pek mümkün değil, farkındayım da işte ya neyse...
Müzikleri ilk duyduğumda pek heyecanlanıp "öeeh Muse bu!" feryatlarıyla sinemada hönkürmemek için kendimi zor tuttum. Gerçi salonda 3 kişiydik pek rezil olmazdım. The 2nd Law albümünden Isolated Systems bence bu tarz bilimkurgu filmleri için bestelenmişti zaten -ki albüm de ufaktan yeni dünya düzenini eleştiriyordu.

Her ne kadar yazıda olumsuz yönlerini ön plana çıkarmış olsam da, bir zombi filminin yapması gereken her şeyi hakkıyla yerine getiriyor. Canavarlara, yaratıklara ilgi duymayan biri bile izlerken gerilecek, filmi sürükleyici bulacaktır. Piyasadaki tüm zombi filmlerini izledim desem yalan olur fakat kulvarındaki 28 Days Later ya da I am Legend gibi efsanelerden daha kötü olduğunu söyleyemem -REC'den daha iyi değildi ama. Kitabının o kadar övüldüğünü duyunca okumak geldi içimden ama, gerçekten yani, zombi kitabı okuduğumu düşünemiyorum.

Bunu yazıyorken ATV'de I am Legend gösteriliyor. Bir günde iki zombi filminin stresini kaldıramam, hele hele I am Legend'ın nasıl bittiğini düşünürsek. Gidip romantik komedi falan izleyip kendime geleyim.

Puanlamadan olmaz!
Konsept: 6
Hikaye: 5
Anlatım: 6
Karakterler: 5
Görsellik: 6

Genel: 7 <--yanlışlık yok

Yorumlar