Yeonghwaneun Yeonghwada (2008)

Errrkek filmi. Halbuki ben bunu bir festival kitapçığında görmüş, gitmeyi çok istemiş ama HER ZAMANKİ GİBİ gidememiştim. Tee 2008-2009 zamanları demek, ben geçen sene falan sanıyorum. İyi ki paramı böyle her yerinden testosteron akan bir erkek filmine vermemişim yoksa kendime küfrederdim. Hani tamam param gitmedi ama vaktimin çok değerli 2 saati gitti onu napcaz? Bu halet-i ruhiye içinde imdb'ye baktım, 7 küsur puan almış. İsimlerde KİM Kİ DUK görünce kendisinin haberdar olmadığım bir filmi olduğunu sandım bunun. Tarzını değiştirip kendini dövüş filmine verdi diye düşündüm. Ama sadece prodüktörmüş. Eminim çoğu kişi Kim Ki Duk adını görünce sazan gibi atlayıp yüksek puanı çakıvermiştir. Çok entelsiniz.

Erkek filmi diye bok attık ama güzel oldu mu onu da izleriz, keyif alırız elbet. Normal hayatta şiddete karşı olsam da dövüş sanatı diye bir şey vardır. Filmlerde çok estetik hale getirebiliyorlar. Hele kılıçların çekildiği bir dövüş düşün mesela, etrafta Elfler koştursun. Şiddet değil spor sanki, ne kadar zarif. Ama bu film... BU FİLM! Bebelerin hipnotize olmuşçasına oynadığı, 'önüne gelen herkesi öldürmece' temalı bilgisayar oyunlarıyla aynı mantık var.
Konu ilk başta ilginç gelmişti. Mafya arkadaşı dövüş filmine oyuncu olarak alıyorlar. Bu mafyamız cool ya, ben yalancıktan dövüşmem diyor. Başroldeki götü kalkık ve huysuz adamla çalışmak isteyen başka kimse bulamadıkları için kabul ediyor film ekibi de. Buradan ne bileyim bir Fight Club çıkabilirdi, güzel bir komedi çıkabilirdi, film noir çıkabilirdi vs. Çıka çıka tırt bir erkek/dövüş filmi çıktı.

So Ji Sub abimiz yine karşıma böyle sert ve karizma bir rol ile geldi. I'm Sorry, I Love You'daki rolüne benzettim biraz. Orada bu kadar sigara içiyor muydu hatırlamıyorum ama yemek yiyişi tam bir ayıydı (çoğu Koreli gibi). Yahu şu filmi cnbc-e'de falan gösterseler 2 saat boyunca sadece çiçek izleriz, o kadar sigara içiyor. Cnbc-e'deki çiçek sansürü hala devam ediyor mu? Muhtemelen "feleğin çemberinden geçmiş cool adam" ekolüne uysun diye bütün bu sigaralar hep. Böyle kısık bakışlar (o gözleri daha ne kadar kısabilirse), aşırı ağır hareketler falan... Sadece bir kere güldü sanırım. O da dövüşürken. Sevgilisi o kadar yalvardı gül diye ama o dudak kıpırdamadı. Uçkurunun zevkine baktı. Artı, o saçın krepesi ne öyle uff. Uzakdoğulu saçı öyle elektrikli olmaz kimi kandırıyonuz? Ama mafya falan, saçı düzgün olamaz, çok deli ve kötü bir karakter mantığı herhalde. Delilerin saçı hep krepelidir.

Lie To Me'de izleyip anında nefret ettiğim Kang Ji Hwan (ya ben bunların isimlerini doğru mu yazıyorum biri düzeltsin yanlışsa) yine çok iticiydi, aşırı sevimsizdi. Kendini oynuyor bence ya da rol üstüne yapıştı, bilemem. Hep elinden sigara düşmeyen mafyanın tarafını tuttum itiraf edeyim.
Bir de kadınlar var. Aslında sadece iki tane var bunlardan. İkisi de erkeklerinin cinsel ihtiyaçlarını gidermek için bulunuyor orada. Bu yönden, kadınlara yapılan bariz bir hakaret, aşağılama vs olmasa da seksist bir film. Erkek filminden ne bekliyorsun ki? Gerçi kadın karakterlerden biri başkaldırıp siktiri çekiyor adama. Ama hep geri dönmeye, taviz vermeye çok yatkın. Çok aşık çünkü erkeğine. Onun penisi olmadan yapamıyor:(( Aynı şekilde mafyanın beraber çalıştığı oyuncu arkadaşı, tacizden ve güç gösterilerinden falan hoşlanıyor. Aralarında aşk(?) doğuyor böyle. Ona sorsan "ben adamı mafya olduğu için yargılamıyorum, sert gibi görünse de iyi biri o:((" mantığında. Yukarıdaki banyo sahnesi filmde kadının yerini özetliyor. Vajina görevi işte, arada süs de olsun böyle makyajlı dekolteli falan.
Genelde beğenmediğim filmleri blogda pek yorumlamıyorum. Ama bu film hakkında içimi dökecek çok şeyim vardı.

Kimler beğenir? Erkek filmleri sevenler tabii ki. Takipçilerimin çoğunun kadın mı kız mı bilemem olduğunu düşünürsek sırf çekik gözlü erkekler oynuyor diye izleyebilir bazılarınız belki. Ya da erkek arkadaşlarına ne kadar 'delikanlı' olduğunu kanıtlayıp kadınsı şeylerden, yani kendi hemcinsinden, ne kadar nefret ettiğini kanıtlamak için de izleyebilir.

Puanlamadan olmaz!
Konsept: 5
Hikaye: 2
Anlatım: 5
Karakterler: 1
Görsellik: 5

Genel: 3

Yorumlar