From Five To Nine

'Liseli' içermeyen romantizm hikayesi ararken bu mangaya şöyle bir başlayıp tipik sadist sevgili temasının her zamanki gibi yerli yerinde durduğunu gördükten sonra kapayıvermiştim bir zamanlar. Tabii beğenmeyip okumaktan vazgeçtiğim mangaların hepsini aklımda tutacak halim yok, myanimelist listeme dropped vs olarak eklemediysem hele. Derken From Five To Nine tekrar karşıma çıktı, bu sefer spoilerlı olarak. Meğer bu mangada sadece ana karakterin değil etrafındakilerinin de öyküleri anlatılıyormuş ve bir karakter/çift ilgimi çekmiş bulundu. Yani bu mangayı okuma rutinim: bölüme şöyle bir göz gezdirmek, benim çift görünmüyorsa bir sonraki bölüme atlayıvermek.

Hiiç de ilgimi çekmeyen, hatta hafiften gıcık kaptığım ana karakter Junko, 27 yaşında bir İngilizce öğretmeni. Neyse ki lisede öğretmen değil çok şükür, enstitü gibi bir yerde dönüyor olaylar. Ama moe eksik kalmasın diye üniformalı birkaç karakter konulmuş. İşte bu Junko New York'a yerleşme planları yaparken ailesi Budist tapınağından bir keşişle evlendimesi için baskı yapıyor. Bu keşiş de öyle hayal ettiğimiz gibisinden pek oturaklı, olgun ve aşmış bir tip falan da çıkmıyor ne yazık ki. Kadın kendisiyle evlensin diye yapmadığını bırakmıyor, bildiğin takıntılı. Takıntılıdan kastım tehlikeli. Normalde böyle öykülerde posesif kararkerleri severim, psikopatlığa varan derecede takıntılı olmalarını. AMA kendine takıntılı olacak ki ben ona sempati duyabileyim, karşısındakine değil KENDİNE hayatı zindan eden bir mazoşist erkek mesela. Kadının yaptığı herşeyi sıtalkasın, kafaya taksın, sürünsün vs ama gık çıkaramasın ahahaha. Burada ise tam tersi, kadını odaya falan kilitliyor (onun iyiliği içinmiş, ne romantik he he). Sonra bu hırslı, aşk ile kariyer işlerini birbirinden ayıran, hatta aklı azıcık da başka bir adamda olan hanımkızımız ne yapıyor? O kadar debelenmelerden ve yalvarmalardan sonra içtenlikle "burada kilitli olmaktan o kadar nefret etmiyorum ;P" diyor. YA Bİ GİT sapıklı cinsiyetçi hikayelerinizi okuyacak vaktim yok benim.
Junko ve sevgilisinin hastalıklı ilişkisi
Miki Aihara'nın CV'sinde Hot Gimmick isimli sado-mazo, aşk poligonlu, kadının paspas niyetine kullanıldığı bir başka mangası da bulunduğu için böyle saçmalıklarla karşılaşacağımızı tahmin edebiliyoruz aslında. İsmin kara listemde Aihara, ama yine de okuyorum manganı pff.

Asıl hikayenin bu çift etrafında dönmesi çok can sıkıcı tabii ama hikayede 2-3 adet daha çift var -hepsi birbirinin sevgililerini aralarında paslaşıyor gerçi. Onlar zerre kadar umrumda değil açıkçası, yukarıda dediğim gibi pas geçiyorum. Junko ve keşişinin hikayesini de bu manga neymiş nasılmış diye birkaç bölümü okurken öğrenmiş bulundum. Benim asıl sevdiğim çift Arthur ve Momose.

Momose'yi sevmeden edemedim. Soğuk ve az konuşan bir tip olarak kendime benzetiyorum biraz, benden daha sempatik tabii. Yaoi fanlığının benimle hiç alakası yok o başka. 28'inde erotikli yaoi mangalar almasından utandığı için otakuluğunu (ya da fujoshiliğini mi desem) herkesten gizliyor. Daha sonra bağyan öğrencilerin pek bir ilgi alaka gösterdiği İngiliz arkadaş Arthur buluyor bunun mangalarını. One night stand felsefesini benimsemiş bir dallama olduğu için, kadınlar peşinden koşturmasın diye Momose'nin feyk sevgilisi gibi davranması karşılığında sırrını elevermeyeceğini söylüyor. Şimdi burası epey klişe, evet, ama gerçekten keyifli. Özellikle Momose'nin o yaşta hem bakire hem de erkekler konusunda tecrübesiz oluşundan dolayı bir sürü rezil olaylar yaşıyorlar. Bu ikisinin arasındaki çekim mangadaki diğer çiftlere göre çok daha samimi; hafiften tsundere ama ergen değil olgun versiyonu. Çoğu kişi de benim gibi diğer karakterleri pek umursamayıp Arthur ve Momose'yi takip ediyor zaten. Manganın Junko ve psikopat sevgilisiyle harcanması çok yazık.
Bu mangayı kimseye önermem (niye bloga yazıyorsun o zaman slk). Zaten Momose ve Arthur da 2-3 bölüm atlarak görünüyorlar. Şu anda henüz 11. bölümde olsa da 38. bölüme kadar raw scanleri bulunabilir.
Meeh.

Puanlamadan olmaz!
Konsept: 3
Hikaye: 4
Anlatım: 6
Karakterler: 3
Çizim: 5

Genel: 4
Momose x Arthur bölümleri için: 7

Yorumlar