Skip Beat 250. Bölüm Spoiler ve Yorumları

Skip Beat'in 250. bölümü için beklentilerim epey yüksekti. Sonuçta 1 yayın atladı ve 2 aylık bir bekleyiş döneminden çıktık. Gerçekten görkemli şeyler, müthiş ilerlemeler bekliyordum. HİÇ de böyle çıkmadı. Peki ne çıktı, hayal kırıklığı mı? Sanmıyorum, yazar elimize bomba bırakıp bizi yine beklemeye terketmiş daha doğrusu. Tam arc bitmeye yüz tuttu, düğüm çözülüyor derken işler karıştı. Belki başa dönmedik ama önümüzde halledilmesi gereken birçok konu var. Bunlar şimdilik alakasız gözükse de Kyouko'nun hayatını göz önünde bulundurduğumuzda her şeyin bağlantılı olduğunu biliyoruz. Tatlış ana karakterimiz, Kyoukocuğumuz başındaki sıkıntının birini çözerken bir diğer meseleyi de kafasında oturtmuş olacak. Karakter gelişiminin hasını göreceğimize eminim. Yine de bu, bölümü okurken içimin sızlamasına pek engel olamadı.

Prosedüre bağlı kalıp uyarımızı yapalım: SPOILER VAR! Başlıkta gayet net yazıyor, olacakları bilmeyen/ bilmek istemeyenler zaten tıklamamıştır ya neyse.

Bıraktığımızdan beri neler yaşandı?

En son 236. bölüm hakkında yazmıştım, kaçıranlar ya da okumak isteyenler buraya tıklayabilir. Tam da bu arc'ın başlangıcına tekabül ediyor. Kyouko, ninja Momiji rolü için seçmelere katılmaya karar vermiş, hazırlıklara başlamıştı. Açıkçası bam diye yeni bir hikayeye geçmedik. Kyouko'nun eğitim sürecine tanık olduk (ilk başta pek de uzmanlaşmış gibi gözükmediği için yüreğimize şüphe tohumları serpse de sonrasında döktürdü tabii). Bu sırada yeni karakterlerle tanıştık, Kyouko'ya pek fena davranan Hiou'nun dedesi bunlardan biri -ki bu bir Skip Beat klasiğidir, kızımızla ilişkileri husumetle başlar ama müthiş faydaları dokunur. Kyouko-Kanae arkadaşlığı da tazelenmiş oldu, Setsu rolü yüzünden kendisinden çok uzun zaman uzak kaldığımız için özlemiştik valla. Bu ikisinin ilişkisini çok seviyorum, biraz bencilce başlayan kaderdaşlıkları zamanla yerini bağlılığa ve dostluğa bıraktı. Genelde en absürt diyaloglar ya bu ikisi arasında ya da Lory'nin bulunduğu herhangi bir sahnede gerçekleşiyor zaten.

En ilginç gelişme hiç kuşkusuz çoook eskilerden bir karakterin tekrar karşımıza çıkması ve onunla bağlantılı 1 adet yeni (kötü) karakterin ortamlara girmesi.

Evet, geriden gelen karakter derken Erika'dan bahsediyorum. Hani sürekli Kanae'nin rollerini çalan zengin ve şımarık genç hanım. Anlaşılan Kanae'nin tavsiyesine uymuş ve babasının gücünü ve nüfuzunu kullanmadan kendi yeteneğine sırtını dayamaya başlamış. Ama karma onu es geçmemiş, yani aslında güzide Allah'ın sopası yok deyimi cuk oturuyor ama hasta diye üstüne gitmiyorum. Anlaşılan Erika, Momiji rolü için seçmelere katılmış ve hırstan gözü dönmüş bir tip (zamanında kendisi de böyleydi) onu hastanelik ederek rolünü çalmış. Yani tam olarak çalmak denemez çünkü Kyouko'nun bu rolü kapacağına eminim, aynı zamanda Erika'nın intikamını almış olacak (bence haketmişti ama neyse).

Film ekibinden de aramıza yeni katılan karakterler var. Asık suratlı, sert mizaçlı prodüktör az daha Kyouko'yu eleyerek kalbimize indiriyordu (hem de saç rengi gibi boktan bir sebepten). Ama kızımız her zamanki inadı ve işindeki başarısıyla onun da kalbini fethetti. Momiji taliplerinin (buraya birazdan geliyorum) Kyouko'nun önünü kesme çabalarına rağmen bütün aşamaları atlattı çok şükür. Ama asıl sınav şimdi başlıyor ve Kyouko tüm dezavantajları yine lehine döndürmek zorunda.

Ren'in paraleline geçiş yaparsak, sonunda ülkeye sağ salim döndü bakalım. Lory hemen bunu yanına çağırıp Kyouko ve Sho'nun pek samimi fotoğraflarını gösterirken aklından ne geçiyordu bilmiyorum. Tahminlerime birazdan değineceğim. Ren şimdilik Kyouko'ya mesaj çekip "müsait olduğunda görüşelim mi cnm ne dersin" diye sormuş bulunuyor sadece. Güzel bir sürpriz de var, anlaşılan Yashiro artık Kyouko'nun menajeri olacak! Bu gelişmeyi çok mantıklı bulmadım ama kendisini çok sevdiğim için baya mutlu oldum valla. Hem hikayede daha fazla karşımıza çıkacak, hem de RenxKyouko fanboy'u olduğu için epey işe yarayacak gibi geliyor.
Ve sonunda yeni bir kötü karakterimiz oldu: Kimiko Morizumi, ninja Momiji rolünün diğer talibi. Tabii sonsuza kadar kötü kalacak mı bilmem, sonuçta Chiori de dehşet verici şeyler yaptı, şimdi Love Me ekibinde bizim kızlara kankalık ediyor. Bahsettiğim Skip Beat klasiği bu işte, Kanae, Kuu hatta Ren gibi karakterler başlarda adice davransalar da çoğunlukla bunun arkasında başka nedenler, travmalar yatıyor. Kyouko ile ilişkilerini ilerlettikçe hem onun hikayesine katkıda bulunuyorlar, hem de Kyouko sayesinde kendi eksiklerini tamamlıyorlar, kötü yanlarını törpüleyip yaralarını sarıyorlar. Ama Kimiko olayında böyle bir durum YOK. Şimdiye kadar kendisini epey tanıma şansımız oldu ve hırsları uğruna entrika çeviren manipülatif ve bolca sinsi bir karakterden başkasını göremedik. Tabii mangaka hikayesini sonraya mı saklıyor bilmem. Ben Erika örneğinde olduğu gibi hatalarından ders çıkaracağını tahmin ediyorum ama gerçekçi bir tahmin değil bu, umuyorum diyelim. Love Me'ye katılmasını ise hiç mi hiç istemem, Allah korusun.

Ne kadar pozitiflik kaktırsak olmuyor valla, bana kalırsa Kimiko, Sho ve Reino gibi iflah olmaz gıcıkların arasında yerini aldı bile. Gerçi yakışıklı oldukları için fanlar Sho ve Reino'yu pek gıcık kategorisine koymuyorlar ama Kimiko'ya o kadar toleranslı davranacaklarını sanmam. 250. bölüm itibarıyla rekabeti bir üst seviyeye seviyeye çekti, sadece iş değil aşkı da işin içine katarak bel altı vurdu. Eh, artık yayınlanan son bölüme yavaştan giriş yapma zamanıdır.

Bölüm 250 özeti

Filmin başrol oyuncusu Koga, Kyouko'ya baştan beri destek veriyordu. Bu bölüme kadar. Hop diye 180 derece dönüş yapmasının sebebi çok zavallıca bana sorarsanız. Ren'in mesajını görünce saklayamadığı mutlu ifadesini okuyarak Kyouko'nun aşık olduğunu varsaydı. Meğer popülerite sıralamasında hep 2. sıraya itildiği için gururu kırılıyormuş, o yüzden Ren'den nefret ediyormuş. Sempatik pozlarının altından leş gibi bir kompleks çıktı resmen. Biraz Sho'nun dev egosunu hatırlattı. Ama ciddi bir zararının dokunacağını düşünmüyorum.
Zararı dokunacak biri varsa o Kimiko'dur. Yine etrafta sinsi sinsi gezinirken kafadarlarımızın konuşmasına "kulak misafiri" oldu ve Kyouko'nun Ren'e ilgisi olduğunu anladı. Zaten bizimkinin bir zaafını keşfetmek için harıl harıl aranıyordu, müthiş bir fırsat oldu onun için. Tamamen masum melek maskesi takıp 2 yıl önce beraber çalıştıklarını, bu süre zarfında kendisinin de Ren'e nasıl SAYGI duymaya başladığını anlattı. Elbette diyaloğun alt metni başka. Ren'le aralarında bir şeyler olma ihtimalini Kyouko'nun bilinçaltına (hatta gayet üstüne) düşürdü, bizimki zaten hemen inanır böyle şeylere. Kimiko entrikasında başarılı da oldu, Kyouko'nun dikkati dağıldı ve seçmelerin son aşamasında anlatılan görevi dinlemedi, ne yapması gerektiği hakkında hiçbir fikri yok. Yani sıçtık.

Yorumlar, teoriler...

Kyouko o kadar saf ya da kör aşık değil aslında, Kimiko'nun kıçından uydurduğu iddialarına güvenmek için kendince sebepleri var.

Manganın çok başlarında, Kyouko tavuk kostümü içindeyken Ren'le karşılaşmışlardı hatırlarsanız. Muhabbet ilerledikçe Ren lise öğrencisi biriyle ilgilendiğini itiraf etmişti gibi bir şey. Bu itiraf Kyouko'nun hala aklında, hiç bahsetmediği halde aklından çıkmadığını 223. bölümde öğrendik. Çok büyük ihtimalle bu kişinin kim merak ediyor ve sürekli bu tanıma uyan bir aday arıyor, kendisi olduğunu bilmeden, evet. Bu bölümde Kimiko'nun Kyouko ile aynı yaşta olduğunu öğrendik. Yani maalesef Ren'in 1 yıl önceki 16 yaş tanımına uyuyor.

Kyouko'yu yaş meselesinden daha beter etkileyen ikinci unsura gelelim. Kimiko başımıza bir de yüzük çıkardı. Meğer bu yüzüğü Ren bizzat onun parmağına takmış. Bak bak bak. Ama asıl darbe, bunun White Day hediyesi olduğu iddiası. Bunun sıradan bir iş arkadaşına hediye vermek için fazla pahalı ve anlamlı olması bir yana, Kyouko HİÇ hediye almadığı için zaten biraz bozukken bu da üstüne tuz biber oldu. Donup kaldı öylece, çaktırmadı ama derinden etkilendi yavrum, yüreğimizi sızlattı. Ren'in gizli platonik aşkına bir de bu hediye yüzük muhabbetini ekle, Kyouko'nun talihsiz varsayımlarda bulunması normal sanırım. Olayın bu denli yanlış anlaşılacağını Kimiko'nun kendisi bile beklemiyor muhtemelen, yine de istediğini elde etti işte.
Açıkçası birkaç bölümdür böyle bir gelişme bekliyordum. Benim tahminim Ren'in sete Kyouko'yu görmeye geleceği, Kimiko'nun da Kyouko'nun zaafını hissederek kıskanmasına sebebiyet verecek saçmalıklar yapacağıydı. Ama Ren buna izin vermezdi zaten, o yüzden mangaka yüzük işini çıkardı başımıza.

Yazarın bu kıskançlık işini şimdi çıkarması boşuna değil. Kimliği meçhul liselinin Kyouko'yu epey rahatsız edip aklını kurcaladığını tam da bu arc öncesinde öğrenmemiz tesadüf değil. Herşey yeni filme işaret ediyor. Ninja karakterine doğru bürünebilmek için eğitim alması ve antreman yapması ona iyi bir altyapı kazandırdı kuşkusuz. Ama defalarca dendiği gibi bu rol Kyouko'nun ilk romans içeren işi. Momiji'nin aşkı karşılıksız ve başrolün asıl ilgilendiği kadına ister istemez karışık hisler besliyor olması lazım. Bunu en iyi şekilde ifade edebilmesi için kendi hayatıyla paralellik kurması gerekiyordu. Zaten bizim kızı bilirsiniz, senaryoda deneyimlediği, empati kurabildiği bir durum varsa oyunculuğu da coşuyor. Bu yüzük müzük olayı onun için bir darbe olsa da aynı zamanda rolü kapacağının garantisini veriyor. Hemen döktürmeye başlayacağını sanmıyorum, ilk önce başarısızlığa uğrayacak çünkü talimatları dinlemedi. Ama sonra, belki de Kanae ile karşı karşıya geldiğinde performansını zirveye çıkaracağından eminim. Enerjileri zaten tutuyor, Kanae zaten bizim kızın üslubunu iyi tanıyor, ikisi birden tüm ekibi etkileyecektir.

Ren de artık şu lanet White Day hediyesini versin de kurtulalım. Gerçi hediyesi muazzam bir şey çıksa bile Kyouko'nun şüphelerini sileceğini sanmıyorum. Kimiko'dan şüphelendiğini bir şekilde ağzından kaçırması lazım ki Ren açıklama yapsın. Tabii ki sadece "yha hyr aramızda bişy yok" diye geçiştirerek Kyouko'yu ikna edemez gibi. Oturup konuşmaları lazım, bu da ikisinden birinin hislerini açığa vurmasıyla sonlanabilir ancak. Tüm bunların yakın zamanda gerçekleşmesini ümit ediyorum açıkçası. Böylece yıllar sonra ilk ciddi gelişmemizi yaşamış oluruz, artık zamanı geldi. Mangaka Kyouko'ya böyle eziyet ederek daha ne kadar sürdürebilir ki? Sürdürmesin. Umarım.

Ren'in paraleline dönersek, o da kıskançlık krizleri içinde debeleniyor, ne tesadüf... Bunların her şeyden habersiz biçare halleri sabrımı feci zorlamaya başladı. Bence bu sefer Ren'in tepkisi küsmek, trip atmak dışında bir şey olmalı -ki Lory'nin konuşmasının gidişatından bu sefer bir eyleme geçeceğini anladık. Onlarca bölüm boyunca bu çocuğun karanlık tarafıyla mücadelesini boşuna okumuş olmayalım lütfen, daha yapıcı ve kesin çözümler bekliyoruz. Ciddi anlamda bir adım atmadan ilişkileri gelişemeyecek bir seviyeye geldi. Bu adımı Kyouko'dan beklemiyorum, yeni rolü onun için farklı duyguları deneyimleme imkanı sunsa bile başka birinin sevgisini kazanmak için savaşacak raddeye ulaşmadı, henüz. Ki savaşmasını da istemezdim sanırım, Kyouko insanların özel hayatına bencilce müdahale eden türde biri değil. O yüzden bütün umutlarımı Ren'e bağlamış durumdayım. Mesela şu hediye artık neyse onu vererek başlayabilir.

Bizi neler bekliyor?

Bir dahaki bölümde Kyouko'nun oyunculuk testi başarısızlığını izleyeceğiz bence. Sonraki bölümlerde toparlayacak ya da zirveye çıkacaktır tahmin ediyorum. Muhtemelen kendi hayatından paralellikler kuracağı için kalbimiz bir süre daha sızlayacak. Kanae de bir yerlerden mutlaka dahil olur gibi geliyor, bu ikisi tıpkı eski günlerdeki gibi güzel bir takım çalışmasıyla rolü alırlar. Erika olayının çözümlenmesi vs. derken önümüzdeki kış bitiminden önce seçmelerin sonlanmasını beklemiyorum.

Ren'in sete gelmesini çok istiyorum. Böylece şu malum yanlış anlaşılmanın giderilmesi için ayrı bir arc ayrılmasındansa çabucak aradan çıkarırız. Hem de güzel bir jest olur tabii, Kimiko'yla yüz yüze gelirlerse ilginç olaylar vuku bulur. Eğer bu konu bekleyecekse en az birkaç yıl daha belirsizlikte kalıp kafadarlarımızın kaderine üzülmekten böbreğimizi teslim ederiz demektir. Ki umarım olmaz, hepinize sağlık diliyorum.

Yorumlar

  1. İçime his doğdu resmen bloguna bakayım dedim hani bir yıldır yorum filan atmıyordun (atmak zorundada değildin tabiki) skip beat hakkında ,ama nedense bakayım dedim ve baya şaşırdım hislerimin doğru çıkmasına :)

    Ay yazını okurken saçma sapan bir gülümsemeyle okudum hepsini ,manganın Türkçe günceli 220. bölüme daha yeni geldi ,geçen seneden beri yeni 15-20 bölüm verildi ,ben yine çizimlere bakıp bir şeyler anlamaya çalışıyordum ama anlayamamıştım o yüzden senin yazdıkların beynimde fişeklerin patlamasına neden oldu,çoğu şey oturdu yerine okurken resmen sana dualar ede ede okudum :)

    Yoshironun Kyoko'nun menejeri olma ihtimali beni korkuttu açıkçası bilmiyorum mangada bu konuya değinildi mi ama ne yapacak ikisinin menejerliğini mi,(ben mangayı bölük pörçük okuyorum yeniden sıfırdan okumam gerek aslında ,yanlış hatırlamıyorsam Lory Ren için dışarıya açaçagım seni demişti kendi kendine onla bir ilgisi mi var yoksa, Renin gitmesi gibi bir durum yani yoksa ben iyice her şeyi karıştırıp yanlış fikremi kapıldım bilmiyorum :))

    Kimiko olayına gelecek olursak Kyoko'yu demoralize etmeye çalışsada aşalıkça bir şekilde hiç mi korkusu yok Ren'in bu yalanları duyma ihtimaline karşı olurda sete Ren gelirse kız ne yapar çok merak ettim yalanının çıkmayacagından emin demek ki ama bilmediği bir şey var oda Ren ve Kyokonun arasındaki karmaşık bağ ;)

    White day atlanmıştı sanırım öyle hatırlıyorum Ren'in o dönem hediyesini verdiğini mangakanın flashback yapacağını düşünmüştüm o yüzden biraz sinirlendim nedenn yani neden o gün dümdüz geçmiş ki Ren ,belli ki mangaka bu döneme bilinçli sakladı yani umarım.

    Dil bilgim için kusuruma bakma bu arada :)



    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydalı olduysa ne mutlu bana:) Daha önce de dediğim gibi, her ay ayrıntılı bölüm kritiği hazırlamam mümkün değil ama ileride merak ettiğin bölüm çıkarsa buraya bir yerlere yorum bırak, senin için kısaca özetini yazarım.

      Yashiro'nun menajerliği biraz ani ve mantıksız gibi görünse de olay şöyle gelişti. Yashiro Ren yokken Kyouko'nun geçici menajerliğini yapmaya başlamıştı zaten. Ren döndüğünde Lory ile aralarında Kyouko hakkında konuşmaya başladılar ve Ren Kyouko'yu merak etmediğini, eğer üstüne fazla düşerse korumacı aile gibi davranmış olacağını söyledi. Sonra Lory şu malum fotoğrafları gösterdi, Sho'nun Kyouko'yu öptüğü. Fotoğraflar gizli çekilmiş ama Lory yayınlanmasını engellemiş. Kyouko ünlü olmaya başladı ve paparaziden korunması gerek. Bunun için Yashiro'yu Kyouko ile bırakma kararını söyledi. Ruto, hani Lory'nin Hintli (?) asistanını da Ren'e önerdi ama Ren reddetti, psikolojik anlamda düzeldiğini ve korunmaya ihtiyacı olmadığını söyledi. Şimdilik Yashiro ikili menajer olacak gibi gözüküyor ama bu iş burada kalmaz bence. Dünyaya açılması kısmına gelince, bu er geç olacak ama şimdilik kesin bir bilgi yok. Yashiro'nun şu son bölümde yaptığı telefon konuşması bununla mı ilgili henüz bilmiyoruz.

      Kimiko zor durumda kalmaz, Ren bizzat gelip hesap sorsa dahi (ki bu raddeye geleceğini sanmam) bir şekilde paçayı kurtarır, çok uyanık biri. Ayrıca Ren böyle bir hediye gerçekten vermiş olabilir ama asıl olayı bilmiyoruz, kesin detayları feci şekilde çarpıtmıştır.

      White Day atlandı sandık ama 240. bölümde tekrar karşımıza çıkmıştı. Yashiro Kyouko'ya şatafatlı, at arabalı bir şamdan hediye etti. Kyouko'ya söylemedi ama hediyeyi geç vermesinin sebebi Ren'in Kyouka'ya aldığı hediyesini vermesini beklemesiymiş. Sonuçta menajeri, ondan önce vermesi garip olur diye düşünüyor. Daha sonra flashback'te görüyoruz ki, Ren'le bu konuyu konuşuyorlar, Ren buna cevap olarak bir şey söylüyor, bu bize açıklanmıyor ama. Yani hediye var mı, yok mu, aklından ne geçiyor bilmiyoruz. Ama Yashiro'ya "hediyeni verebilirsin" onayı verdiğini biliyoruz. Bölümün sonlarına doğru Kyouko şamdana bakıp diğer oyuncu arkadaşlarından aldığı White Day hediyelerini hatırlıyor. Ve tabii ki Ren'den hiç hediye gelmemesi biraz hayal kırıklığına uğratıyor onu. Özellikle Yashiro bile hediye verdikten sonra Ren kendisini unutmuş ya da saf dışı bırakmış gibi hissediyor. Sonra Ren'e Sevgililer Gününde çikolata değil de şaraplı puding yaptığını hatırlıyor, buna bağlıyor. Ama gel gör ki son bölümde Kimiko da Ren'e pahalı ve yıllanmış bir şarap verdiğini söylüyor. Ren'in buna karşılık Kimiko'ya yüzük verdiğini duyunca sarsılıyor tabii.

      Bu White Day işi burada kalmaz, sanırım o konuda %100 emin olabiliriz. Umalım ki yıllar boyu bu gizemin çözülmesini beklemeyiz:)

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim ileride çok merak ettiğim bir şey olursa sana da zahmet olmayacaksa sorarım :)
      Ben sadece çizimlere 2 dk bakıp geçiyorum önemli bir şey varsa inceliyorum sadece, o yüzden Yashironun telefon konuşmasını hatırlamıyorum hatta verdiği hediyeyide sen deyince şimdi aklıma geldi anlam verememiştim ama White day işlenmiş demek ki ,Yashironun menejerliğide isabet olmuş o zaman hele ikili menejerliği :) dediğin gibi hahah tam bir fanboy :)

      Fotoğrafın yayınlamayacak olmasına sevindim açıkçası Kyoko için çok kötü olurdu ama birde aklıma şu geldi Ren Kyokoya vakti zamanında özel hayatta aktörün kalp kuralı bir kere geçerli olur anladın mı diyede baskılamıştı hatta kızı , sinirlenmiş olması gerek ama pek tepki vermiş gibi gözükmüyordu sanırım Kyokonun o gün zor bir gün geçirdiğini bildiği için yada bana öyle geldi bilmiyorum

      Kyokoya çok üzüldüm ya yıkıldım resmen yani 250.bölümün çizimi ilgimi çekmişti baya incelemiştim Kyoko baya üzgün gözüküyordu ama benim tahminimden daha kötü oldugunu hissettim resmen çünkü o kendince bahaneler bile bulmuş ama bu olay yani ikiside çikolata vermemiş neden boş geçti diye yıkılmıştır hatta şuan Kimikonun gerçekten Renin sevdiği kız olduğundan emindir saf yürekli Kyoko ,Ren Kimikonun hediyesine karşılık yüzük vermiş olabilir maliyeti yüksek bir hediyeyse birde altında kalmaz böyle durumların ama Kimiko çarpıtıyor galiba dediğin gibi sanırım .

      Manga ilk başlardaki seviyeyi geçti baya gelişme oldu şimdi bir düşündümde ilk okuduğumda mangayı bunu ima etmemiştir yok böyle değil dediğim çoğu şey öyleymiş aslında mangaka biz okuyuculara beklenti içine sokmadan çizmiş ilk başlarda tekrardan bazı yerlere bakınca daha heyecanlı okudum .Artık ÇOK büyük bir adım lazımm ;) bunu Kyoko yapamaz Ren yapabilir bencede aslında potansiyelide var ama onu hep geri çeken geçmişti artık onunda üstesinden bir nevi gelindiğine göre artık ileriye yönelmeli :)

      Sil

Yorum Gönder